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Negotiantion Skills in English - ULTIMI POSTI DISPONIBILI

Organizzato dalla Direzione Risorse Umane, Formazione e Studi Unione Confcommercio Imprese per l'Italia, Milano, Lodi e Brianza

Durata: 8 ore

Calendario 6 luglio 2016

Orario:
 9.00/13.00-14.00/18.00

Sede: 
Scuola Superiore del Commercio (V.le Murillo, 17 - Milano)

Costo:
 gratuito - finanziato da Ebiter Milano - Ente bilaterale per lo sviluppo dell'occupazione delle professionalità e della tutela sociale nel settore Terziario della Provincia di Milano

Partecipanti

dipendenti di aziende associate Asseprim di Milano e provincia in regola con i contributi Ebiter

Docente

Aaron Robert Gordon
Negotiation is a way of getting what you want in situations where you and the other side have some interests that are shared and others that opposed.
Negotiation takes place whenever two people, or groups of people, who hold different views, meet to reach agreement. Negotiation is not about one side winning or losing, but about removing the differences that exist between two parties so that at the end of the process both sides are happy in an ideal world.

Objectives

  • To develop effective negotiating skills
  • To build an awareness of negotiating in both simple and complex situations
  • To provide the tools and techniques necessary for effective negotiations
  • To identify methods by which negotiations can be planned, conducted and reviewed
  • To provide opportunities to practice negotiation as part of a team
  • To enable negotiations to be approached with confidence.

Metodologia didattica

La metodologia didattica proposta è di tipo attivo e trae spunto dalla tecnica del “gruppo operativo”.
Accanto agli input teorici da parte del docente, si prevede il coinvolgimento attivo dei partecipanti che saranno chiamati a condividere la loro esperienza di professionisti HR con i colleghi e a confrontarsi con i modelli proposti in un processo di apprendimento orientato a valorizzare la riflessività.
Sarà data pertanto notevole importanza alla costruzione del gruppo di apprendimento, come contenitore per poter rendere proficuo lo scambio di esperienze tra i partecipanti e con il docente.
L’organizzazione didattica di ciascuna giornata prevede l’alternarsi di input teorici da parte del docente con momenti di rielaborazione dell’esperienza da parte del gruppi (autocasi, esercitazioni, discussioni).

Contents

  • Defining negotiation skills: the 10 rules of skilled negotiators
  • How to set an initial negotiation for short-term results
  • The 3 steps of negotiation: initial position, fallback position and how to find common ground
  • The BATNA: developing your Best Alternative To Negotiated Agreement
  • Preparing for negotiation: establishing specific objectives, assessing your negotiating power, preparing to negotiate, negotiation
  • What is a wise agreement: the Harvard negotiation method for win/win solutions
  • The negotiation meeting: a 4 phase model
  • Approaches used and avoided by the skilled negotiator
  • Negotiation and communication: what type of communicator are you?
  • Body language in negotiation.